Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Dzienny Dom "Senior+" "PRZYSTAŃ"

Logo - Dzienny Dom "Senior+" "PRZYSTAŃ"

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Dzienny Dom "Senior+" "PRZYSTAŃ" (ul.Chełmska 5, 22-107 Sawin, tel: 500 653 408, email: przystan@sawin.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Dzienny Dom "Senior+" "PRZYSTAŃ".

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2019-02-04.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-06-29.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Karolina Kaszuk, e-mail: karolina.kaszczuk@sawin.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 500653408. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Dzienny Dom "Senior+" "PRZYSTAŃ" w Sawinie zobowiązuje się zapewnić dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami oraz dostępność cyfrową i informacyjno -komunikacyjną, w tym dostępność strony internetowej przystan.bip.lubelskie.pl zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Dzienny Dom "Senior+" "PRZYSTAŃ" w Sawinie, ul. Chełmsaka 5, 22 - 107 Sawin

Placówka znajduje się w budynku biurowo - usługowo - mieszkalnym w części piwnicznej, z wejściem z tyłu budynku od strony garaży. Znajduje się tam specjalnie wyznaczone miejsce parkingowe, podjazd dla wózków, barierki zabezpieczające, schody oraz szeroki podjazd umożliwiający samochodom dojazd pod same drzwi wejściowe. Wszystkie drzwi w placówce są odpowiedniej szerokości. Za drzwiami wejściowymi znajduje się niewielki korytarz z rampą dla wózków oraz schody. Drzwi prowadzące bezpośrednio do placówki znajdują się po lewej stronie. Wszystkie pomieszczenia w placówce znajdują się na parterze i są dostępne dla osób poruszających sie na wózkach.

Łazienka dla osób niepełnosprawnych znajduje się po prawej stronie zaraz za pomieszczeniem kuchennym. Znajduje się tam dostosowana toaleta oraz prysznic.

Do placówki i wszystkich jego pomieszceń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W placówce nie ma pętli indukcyjnych.

W placówce znajdują się kontrastowe oznaczenia schodów oraz magnigrafiki i lupy optyczne,

W placówce nie ma oznaczeń w alfabecie braille'a.

W każdym miejscu można skorzystać z pomocy wykwalifikowanego pracownika, który udzieli wsparcia osobom potrzebującym.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

W przypadku problemów z dostępnością prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Karolina Kaszczuk, adres poczty elektronicznej: karolina.kaszczuk@sawin.pl. Kontaktować się można także dzwoniąc po numer telefonu +48 500 653 408. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądniem dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

 

10. Informacje dodatkowe

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w prawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej.

Po wyczerpaniu wszelkich procedur można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.